صالحات

معرفی کتاب «از نو، با تو»

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بین تمام کسانی که در حوزه مسائل و مبانی خانواده مشاوره می دهند و صاحب نظر هستند دو نفر را تقریبا صد درصد قبول دارم، یکی حجت الاسلام عباسی ولدی و دیگری استاد پناهیان. این دو بزرگوار با بینش صحیح دینی و انسان شناسی مبتنی بر آن، به خوبی خانواده و مشکلات آن را شناخته اند.

در این مطلب قصد معرفی کتاب «از نو، با تو» اثر حجت الاسلام عباسی ولدی را دارم.

اگر پسر و دختر مجرد هستید، برای فهم عوامل پایداری و تزلزل خانواده و همچنین انتخاب صحیح نیاز دارید این کتاب را مطالعه کنید.

اگر زن و مرد متأهل هستید و با همسرتان اختلاف دارید حتما این کتاب را مطالعه کنید.

اگر زن و مرد متأهل هستید و با همسرتان زندگی خوبی دارید هم این کتاب را مطالعه کنید تا با شناخت مسائل مربوط به خانواده شیرینی زندگیتان دوچندان شود.

کتاب توسط انتشارات آئین فطرت منتشر شده است و در سه روز باقیمانده از نمایشگاه کتاب می توانید تهیه کنید. شبستان، راهرو 4، غرفه 32

اگرهم ساکن شهرهای دیگر کشور عزیزمان هستید می توانید با عضویت در کانال «بمان» با آیدی bemaniha در پیام‌رسان‌های ایرانی از روش سفارش غیرحضوری و دریافت کتاب درب منزل مطلع شوید.

در ادامه تصویر کتاب ها و بخشی از متن آن آورده شده است. به نظر بنده جلد 1 و 4 اهمیت بیشتری داشتند، اما همه 4 جلد مهم و خواندنی است.

در جلد چهارم به دغدغه همیشگی بنده که بارها در میان مطالب تکرار کرده‌ام یعنی «حفظ اقتدار مرد توأم با حفظ لطافت زن» به شکل مفصل و مبسوط همراه با روش‌ها و راهکارهای عملی پرداخته شده است.

۶ ۰
جناب دچار
۲۰ ارديبهشت ۰۸:۳۸
قضیه زن زشت چیه؟ :)

پاسخ :

در کتاب در مورد معیار ظاهر زن برای مرد در ازدواج که برای بسیاری از افراد ملاک اول و درجه یک هست توضیح داده شده.
سپس ایشان در پاسخ به برخی پسران که می گویند "اگر زیبایی ملاک نیست، پس زن زشت بگیریم" توضیحاتی ارائه می کنند تا شبهات برطرف شود.
خورشید ‌‌‌‌
۲۰ ارديبهشت ۰۹:۳۸
با سلام و تشکر فراوان بابت معرفی کتاب

ببخشید در تصویر آخر، به کتاب های تا ساحل آرامش و قوائد زندگی اشاره شده که نکاتی هم در اون کتابها ذکر شده. خوندن اون کتابها رو هم توصیه میکنید؟

پاسخ :

علیکم السلام
خواهش میکنم.
کتاب تا ساحل آرامش ویژه متأهل هاست.
مجموعه کتاب نیمه دیگرم، ویژه مجردهاست که برای شما توصیه میکنم مطالعه کنید.

مجموعه من دیگر ما هم مجموعه تربیت فرزند فوق العاده است مناسب همه پدرمادرها
شاخه سیب
۲۰ ارديبهشت ۱۵:۲۶
سلام
چه قدر نگارش کتاب جالبه.دقیقا فست فودیه. مطلب توی یه پاراگراف کوتاه جمع میشه. همه کتاب اینطوره یا اون بخشی که عکسشو گذاشتید؟

پاسخ :

علیکم السلام
بله نگارش کل کتاب های ایشون به همین شکل هست. با توضیحاتی واضح و ملموس.
البته حجم هر جلد کم نیست، بیش از دویست صفحه است با تنوع موضوعات بالا.
ایشون در جامع نگری نسبت به مسائل خانواده واقعا عالی هستند.
مهنا
۲۰ ارديبهشت ۱۹:۰۴
نظرشون درباره همراهی مشاوران با مراجعان درباره لزوم توجه به قیافه برام خیلی جالب توجه بود. یادم افتاد در وبلاگی خانم مشاور همینقدر با قاطعیت درباره اینکه آقا حق داره روی نظرش درباره جزئیات قیافه دلخواهش پافشاری کنه، نظر داده بودند و در تکمیل گفته هاشون گفته بودند که خوب دخترهای زیادی هم هستند که روی قد آقا، روی بیش از حد لاغر نبودن آقا و... حساسند. اگه شما ندیدین، من دیدم. هیچ کس نبود بهشون بگه مشاور گرامی به فرض همه دختران عالم دارن اشتباه می کنن شما باید برای پسرها مجوز صادر کنی که اونا هم اشتباه کنن! همون موقع برام این اظهار نظر از یک خانم متاهل که میزان اهمیت قیافه در زندگی رو تجربه کرده،  بسیار عجیب بود.
اینکه اگه همه جزئیات ظاهر خانم هم مطابق تصویر آرمانی نباشه ممکنه بعدا مشکل ایجاد بشه، به نظرم مشاوران مقصر بودند و در جریان همراهی با مادران پسران و پسران فرضیه اونا رو تبدیل به نظریه از نوع نظر علوم طبیعی کردن. حتی نه نظریه علوم انسانی که وحی منزل نیست.

پاسخ :

متأسفانه امثال این مشاور کم نیستند با نظرات اشتباهشون.
در این مجموعه کتاب آقای عباسی ولدی خیلی خوب توضیح دادند در مورد معیارهای اشتباه و کفویت های خیالی.

البته من معتقدم پسر یا دختری که از ابتدا ظاهر طرف مقابلش رو نپسندیده اگر وارد زندگی بشن دچار مشکلات زیادی خواهند شد، چون این افراد انقدر رشدیافته نیستند که باطن و اعتقاد و اخلاق طرف مقابل براشون اهمیت بالایی داشته باشه.
و این افراد بیماردل زیباترین زن رو هم انتخاب کنند بعد از ازدواج وارد وادی مقایسه و…  خواهند شد، با مشکلات بسیار زیاد.
مهنا
۲۰ ارديبهشت ۲۲:۲۳
البته باور شما حتما مصادیقی داره اما من مصادیق برعکسش رو هم دیدم. خانوم هایی که با آقایی که ظاهرش رو دوست نداشتند ازدواج کردن و الان اصلا این موضوع به چشمشون نمی یاد. به علاوه دو تا خانوم هم الان در ذهنم هستند که هنوز هم یادشونه این ظاهر شوهر باب میلشون نبوده، هنوز هم می دونن که این آقا از نظر ظاهری خوب نیست اما معتقدند که وقتی گل بی عیب خداست، چه بهتر که عیب آدم ها عیب ظاهریشون باشه و خدا رو شکر می کنند که همسری دارند که باطن زیبا داره.

پاسخ :

این به دلیل رشدیافتگی اون خانمهاست.
البته مردها در این زمینه با خانم ها تفاوت دارند. خصوصا این که در ارتباط با نامحرم مراعات حدود رو نداشته باشند.
.. مَروه ..
۲۱ ارديبهشت ۱۶:۲۲
سلام
چقدر این بخشهایی که از کتاب گذاشتید خوب بود
دو مجموعه ی دیگه رو تقریبا دو سال پیش خوندم از ایشون...

پاسخ :

علیکم السلام
بله کتاب خوبی هست.
مجموعه های ایشون در ثند سال اخیر با ویرایش و تغییرات زیادی مجددا چاپ شدند.
ترنم
۲۷ ارديبهشت ۱۵:۲۵
سلام آبجی
عاشق اون تقریبا صددرصدتم!
در مورد حاج آقا پناهیان من م همین طور
ولی در مورد آقای ولدی تقریبا نود و پنج درصد. البته من فقط کتابای تربیت فرزندشون رو خوندم.

پاسخ :

سلام علیکم و رحمة الله
چشم ما به حضور و نظر شما روشن
من مجموعه کتاب «من دیگر ما» رو مطالعه نکردم.
بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاءالله در اینجا به عنوان
«کرسی آزاداندیشی مجازی زن و خانواده»
دیدگاه هایم را در باب موضوعات مختلف پیرامون زنان با تمرکز بر تعریف و تبیین جایگاه و نقش زن و خانواده در اسلام و قرآن خواهم نوشت.
مشی کلی این وبلاگ نگاه منصفانه و واقع بینانه در قضاوت بین آراء گوناگون و متنوع صادر شده از متفکران و نظریه پردازان شرقی و غربی است، لذا جهت گیری های فمینیستی و امثالهم در اینجا اعتباری ندارند.
مطالب مندرج در این وبلاگ نتیجه سال ها مطالعه و برآیند آموخته های بنده است که در جهت منویات امام خامنه ای آن ها را به اشتراک میگذارم. طبیعتا نظراتم نه نظری نهایی و جامع است و نه بدون اشکال. فقط فتح بابی است برای جور دیگر نگریستن به جنس «زن».
نظرات در این وبلاگ باز است و همه ی نظرات موافق و مخالف به شرط عدم توهین محترمند و فقط نظرات حاوی توهین حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری یا نشر مطالب وبلاگ «صالحات» منوط به اجازه نویسنده ی وبلاگ است.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان